יום חמישי, נובמבר 11, 2021

סקירה מקצועית - חברת Amazon

סקירה מקצועית - חברת Amazon

אמזון היא תאגיד אמריקני למסחר מקוון ולשירותי ענן. שווי השוק של אמזון הוא (נכון ל- 10 בנובמבר 2021) 1.81 טריליון דולר, והיא במקום הרביעי בעולם במונחי שווי שוק. מנכ"ל החברה הנוכחי הוא אנדי ג'סי.


היסטוריה
אמזון הוקמה בשנת 1994 על ידי ג'ף בזוס, כחברה למכירת ספרים באינטרנט. החברה צמחה במהירות, והחלה למכור מוצרים נוספים כגון ביגוד ואלקטרוניקה. תוך שנים ספורות הפכה אמזון לחברת המסחר המקוון הגדולה בעולם, עם מגוון עצום של מוצרים לבחירת הצרכן.  

בשנת 2003 הקימה החברה את חטיבת שירותי הענן שלה, AWS, תחת ניהולו של אנדי ג'סי. תחת הנהגתו, חטיבת שירותי הענן צמחה במהירות והביקוש לה גבר, תוך שהיא שומרת על יתרון של שנים על פני כל מתחרותיה. נכון ל2021, אמזון היא ספקית שירותי הענן הגדולה בעולם, עם נתח שוק של כ- 40% ומכירות של למעלה מ- 40 מיליארד דולר בשנה.

בפברואר 2021, פרש מנכ"ל החברה הותיק, ג'ף בזוס, וכמה חודשים אחר כך נכנס מנהל חטיבת שירותי הענן, אנדי ג'סי, לתפקידו כמנכ"ל החברה.  

תחומי פעילות החברה
כחברה בעלת שווי שוק של 1.8 מיליארד דולר, אמזון פועלת כמעט בכל תחום שניתן להעלות על הדעת, ומשפיעה על חיי היום יום של כל אדם באינספור דרכים. עם זאת, הרווחים המרכזיים של החברה מגיעים משני תחומים מרכזיים: מסחר מקוון ושירותי ענן.

מסחר מקוון
כפי שצוין, אמזון הוקמה לראשונה כחברה למסחר מקוון, ומהר מאוד הפכה לחברה המובילה בעולם בתחום. נכון לנובמבר 2021, אתר המכירות של אמזון הוא העשירי ברשימת החיפוש של גוגל, ומכירותיה הגיעו, בשנת 2020, ליותר מ200 מיליארד דולר.  

שירותי ענן
חטיבת שירותי הענן של אמזון, AWS (Amazom Web services), הוקמה בשנת 2003, בהמלצתו של עובד בכיר בחברה, אנדי ג'סי. החברה פעלה בתחום למעשה ללא מתחרים עד שנת 2008, והביקוש לשירותיה גבר. 

נכון ל2021, אמזון שומרת על יתרונה בתחום שירותי הענן, והיא מחזיקה בנתח שוק של כ- 40%. שוק שירותי הענן צומח בקצב חסר תקדים, ומכירותיה של אמזון בתחום זה מזנקים: בשנת 2016 הגיעה החברה לראשונה למכירות של כ- 10 מיליארד דולר, בשנת 2018 המכירות הגיעו ל- 20 מיליארד ובשנת 2020, המכירות זינקו ל- 40 מיליארד, והצפי הוא לזינוקים נוספים עם הגידול בביקוש בתחום.

נתונים פיננסים
הכנסותיה של אמזון גבוהים מאוד, והם צומחים במהירות: בשנת 2017 מכירותיה עמדו על 177 מיליארד דולר. בשנת 2018 עמדו המכירות על 232 מיליארד דולר. ב2019 – 280 מיליארד, וב- 2020, שנת הקורונה, המכירות הגיעו ל- 386 מיליארד דולר.

הרווח הנקי של אמזון, עם זאת, אינו גבוה ביחס לשווי העצום שלה: בשנים 2018 ו- 2019, החברה הרוויחה 10 ו-11 מיליארד דולר בהתאמה. ב2020 אמזון הרוויחה 20 מיליארד דולר. עקב כך, מכפיל הרווח של אמזון נכון ל10 בנובמבר 2021 גבוה מאוד – 69.93. נתונים אלה נובעים מנטייתה של אמזון להשקיע את הכנסותיה במחקר ופיתוח, תוך התמקדות ברווחים לטווח הרחוק. בעקבות זאת, הרווח המיידי של אמזון, כלומר הרווח הנקי, נמוך בהתאם.

בהצלחה במסחר !
צוות אתר ברוקר ישראל

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית